kolmapäev, 22. juuni 2011

Esimesed päevad Marrakechis

Heya!

Üritan kajastada meie Marrakechi (edasipidi Marra) tripi nii põhjalikult kui võimalik.

Enne reisi
Paavo tuli 3 tundi enne Lux Expressi väljumist minu juurde. Olin hea host ning pakkusin talle Nipernaadi jõhvikaviina. Alguses ta blokkis, kuid lõpuks sai ta aru, et tal pole pääsu. No väike värskendav jääkülm kox ca 03 ajal öösel- minuarust pole selles midagi hullu!
Paar tundi enne bussi väljumist Pafka kukkus ära unne. Ei, ta ei joonud end purju vms, ta lihtsalt oli väsinud. Mina koos Annuga hakkasime tasapisi sättima, panime kohvrid kokku, käisime pesus jne.
06 ajal kutsusime takso ja lendasime linna. Enne bussile minekut tegime väikse peatuse kesklinna Statoilis. Kogemus on näidanud, et mingi 3-4h bussiga sõita ning vedelikku mtite tarbida on väga –EV!
Statikast välja tulles ootas Annu kohvrite juures. Küsisin, et kas tahad ise tassida veekotti, koos ajalehe ja väikse snäckiga, või tõmbad ise kohvrit ja kannad enda kotti (mis oli kohvri peal). Ta ei osanud midagi öelda ja jäi kohvrite juurde. Samal ajal tuli Pafka Statikast ja hakkas naerma:”Õige suvitaja, üleni valges, käes veepudel ja ajaleht ning naine tassib kohvreid :D”. Vastasin:”Ilmselgelt!”. Paavo:”No kui minul peaks selline olukord olema, siis minu naine annaks insta nuga!” – puhas kuld :D.

Anyways, saime bussile. Meiega liitus MichelsonT (igaks juhuks ei maini õiget nime, äkki ta ei soovi seda)

Terve teekond oli igav istumine. Krdi, 4h istuda on ikka väga nüri tegevus. Tegelikult sõidab Lux Express Riiga 3h, kuid siis hakkab linn, valgusfoorid jne. Peale bussijaama jõudmist läks kogu buss tühjaks, vaid meie 4 jäime sinna. Edasi liikusime Riia lennujaama.

Tegime check-ini, läbisime turvakontrolli jne. Meid ootas kaks highrollerit ja staari: ESTPatrick ja hookuspookus. Nad lasid lennujaama kohvikus õltsi. Tundus +EV plaan olevat. Ostsin 4 kohalikku punast kalendriga õltsi ja hakkasime terve pundiga janu leevendama.

Kui kõik lahendatud, läksime boarding-gatesi juurde. Krdi, lend hilines 30min. Toores seismine.
Lõpuks kui Ungari odavlennufirma Wizz Airi lennuk lennukõlblikuks tehti, lasti meid peale. Pidime kõndima ca 300m. Samal ajal tekkisid meie kohale meeletud tormipilved. Vihma saime tunda alles siis, kui kõndisime trepist ülesse lennukisse.
Piletite peal kohanumbreid polnud, seega vaba valik. Istmed olid jube kitsad, aga muidu tundus uus ja kobe Airbus olevat.

Paavo üritas und saada, kuid see ebaõnnestus. Priit oli meeletu aktivist:”OU ÄRA MAGA!” või „PAAVO, MIDA SA MAGAD, JOO ÕLUT!”. Ma ise hoidsin”madalat profiili” ja üritasin vastu pidada, kuigi olin 22h magamata.
Maandumine oli minu elu kõige hullem. Lennuk oli turbulentsis ning nii kui maha saime, lükkas lennuk „käsipiduri” peale. Paavo mainis kah, et ta pole nii hullu maandmust veel kogenud.

London
Võtsime oma asjad ja liikusime check-ini poole, peale mida standard turvakontroll jne.
Mina, Annu ja MichelsonT liikusime õige värava juurde. Paavo läks võileiba ostma ja Priitu ja hookuspookust otsima.
Üllatus oli hea. Meie värava nr oli 1 ja selle kõrval oli tekst (5-15). Jah, see oligi aeg, mis võib kuluda sinna liikumisele. Jube pikk rännak, mööda treppe ja pikki sirgeid.
Paavo jõudis 5min hiljem ja ytles:”Krdi, ma loodan et Priit ja hookus jõuavad ikka lennule.”
Lõpp-hea kõik hea, saime Ryanairile. Esialgne arvamus oli:”Bullshit!”
Lennuk seest oli sinine-kollane (Ryanairi värvides). Istmed ebamugavad, samas ruumi oli tsips rohkem kui Wizzis. Mina, Annu ja Paavo võtsime omale kolmese rea teistest natukene kaugemale, sest plaan oli und keerata. Ma olin selleks hetkeks ca 24h magamata olnud.

Aga Ryanair suutis meid üllatada, rikkalik toidu- ja söögivalik.
Õhkutõus oli ränk, tõusime 5000 jala kõrgusele ja selle sees oli meeletu turbulents, täiesti Tivoli tunne tekkis. Paavo värises pm üle keha :D.
Maandumine oli suht sama.

Marrakech
Nii kui lennukist välja saime, vaatasime Paavoga üksteisele otsa ja pm samal ajal ütlesime:”EBANORMAALNE ILM!”.
Kohalik kellaaeg oli vist 19.30, kraade kindlasti 30+, õhk oli paks, tuult polnud.
Turvakontrolli tase oli madal ja saime kiirelt asjad kätte. Lennujaamast välja sammudes lendasid meie juurde taksojuhid…kuhu minek, mitmekesi jne. Ütlesime, et 6 inimest ja Kenzi Farahi hotell. Meid suunati taksobussile ja öeldi:”20 eurot”. Me polnud kohe üldsegi sellega nõus ja üritasime kaubelda alla- fail. Lõpuks panime kamba peale rahad kokku ja suundusime siia.

Hotell
Meie elupaigaks on Kenzi Farah, mis peaks olema luksuslik ja viie tärniga. Ütleme nii, et luksuslik ta pole, aga tõenäoliselt 5 tärni ikka. Hotellikompleks ise on suur, koosneb 3-4st suurest majast, mille keskel on bassein, baar ja restoran. Seal läheduses veel SPA, bowling jne.
Mina, Annu ja Pafka otsustasime restosse sööma minna. Meil polnud all-inn paketti, seega pidime söögi eest ise maksma. Üllatus oli järjekordselt suur, kui „rootsi laud” plekkis 20 euri per kärss. Kohalik Casablanca õlu oli 6,5 euri ja Heineken 5! TOOOOORES!
Toit oli hea.

Day 2.
Peale söömist tõmbasime ära unne. Ärkasime 15.30, ehk magasin 15h jutti. Mainisin enda prouale veel, et pole ca 3 aastat vähemalt nii kaua maganud .
Hiljem kohtusime teistega. Paavo kägises, et sai peaaegu kuumarabanduse, kui käis linnas- haahhahaaa.

Veetsime tunnikese basseini ääres, peale mida võtsime takso (15 eur) ja läksime supermarketisse. Meid tabas järjekordne üllatus, kui taksojuht ütles, et me mahutaks end 6 kesi tema 90ndate aastate Mercedesesse ära- :D.
Mõeldud-tehtud, Priit ja hookuspookus olid ees, meie 4 kesi taga.
Pood oli OK. Hinnad on üldiselt samad nagu Eestis. Mõned asjad kallimad, mõned odavamad. Sulatatud juust 2,2eur, 0,7l Bacardi 21eur, 0,3 Heineken 1,6 eur.
Ostsin 24 Heinekeni, rummi, cocat, pooliku mega suure arbuusi jne. Arbuus oli nuts, väga mahlane ning seest kõva (tihtipeale on arbuus seest pehme ja rõveda maitsega).

Õhtu poole läksime basseini lähedale kaarte mängima. Väga mõnus, skillimängud ja õlts. Priit ja hookuspookus raiusid rummi. Esimene neist otsustas hakata üle pika aja suitsetama:”Ma otsustasin et on isegi hilja juba…” Priit oli ostnud endale Marbsi replica- MARVEL-i. Mega kange, köhis peale igat tõmmet…lol.

Kohe varsti magama. Homme plaanitakse minna kuhugi 1h autosõidu kaugusele mingit waterfalli vaatama. No ma ei tea, arvatavasti jätan selle vahele, sest ei kavatse sellise ilmaga tund aega autos veeta…..kõlab nagu suitsiid?